Uno Telefoni hjälper mer än 1700 företag i Norden

Uno grundades 2004 och har idag har lite fler än 30 anställda. Idag hjälper de fler än 1700 företag runt om i Norden med smarta telefonilösningar och växeltjänster i molnet.

Telefonväxel

En telefonväxel är en anordning för att sammankoppla och upprätta samtal mellan två eller flera telefoner. Man skiljer ofta på manuella och automatiska telefonväxlar men ordet telefonväxel kan även syfta på själva verksamheten med förmedling av telefonsamtal. Om en telefonväxel är manuell så sker all koppling av en telefonist. Helt manuella växlar försvann i Sverige under 50- och 60-talen och den sista manuella svenska telefonstationen automatiserades 1972. Tanken på att kunna sköta detta automatiskt fanns redan i slutet på 1800-talet i Sverige. L. M. Ericsson var en stark drivkraft här och telefonnätet automatiserades så smått. Under 2000-talet styrdes tekniken dock mot att fungera på mobila plattformar och det är där vi befinner oss idag.

Hur fungerar Uno Telefoni

Uno har en växellösning som är helt molnbaserad och Uno står för att all teknik, hårdvara, mjukvara och anslutningar hela tiden håller toppklass. Uppsättningen man väljer är flexibel och kan ändras löpande under pågående kontrakt. Unos produkt är otroligt enkel att använda och att installera. För att få en bra överblick så kan man med fördel gå ut och titta på Demofilm Uno Telefoni. Uno fungerar ihop med alla operatörer, vilket gör det möjligt att kombinera de operatörer man redan har med nya.

När det gäller Unos växellösning så spelar det ingen roll om du har en eller flera anknytningar, du kommer ändå att ha ett och samma nummer. Inom samma växel så ringer man alltid varandra kostnadsfritt och man har bara en kontaktyta att hålla reda på för support. I lösningen ingår alltid en telefonbok för hela företaget och kortnummer för internt bruk. Man kan koppla samtal själv och se linjestatus på kollegor. Man har tillgång till ett hänvisningssystem och man kan logga in och logga ut ur svarsgrupper. Man har även tillgång till Mina Sidor på webben för att få en klar överblick över kontot.

Uno Telefoni har ingen bindningstid och det innebär att man kan minska antalet licenser eller abonnemang efter behov och man behöver på så sätt inte heller betala för något som man inte använder vilket många anser är rättvist. Man betalar alltid ett fast pris per användare och månad, så man slipper oväntade kostnader.

Man väljer även vilka funktioner som man tycker passar. Man väljer mellan välkomstmeddelanden, tonvalsmenyer, olika kösystem, svarsgrupper och schemalagda öppettider. Som företag får ni rätt förutsättningar att bemöta alla som ringer på ett sätt som ni själva väljer och ni kan också på detta sätt bestämma hur ni vill uppfattas av era kunder. Unos tjänster kommer att lyfta er som företag och se till att kunden får ett professionellt bemötande i alla lägen.

När det gäller svarsgrupper så har man olika val beroende på vilken funktion man behöver för inkommande samtal. Man betalar en låg månadsavgift per svarsgrupp och det finns ingen begränsning när det gäller inloggade agenter. Anställda kan enkelt logga in och ut ur sin svarsgrupp med valfri anknytning.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *